موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - متناسب سازي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - دبيركل حزب الله لبنان - همسان سازي حقوق - حزب الله لبنان - دبيركل حزب الله - شهادت سردار - كاروان ورزش ايران - خارجي هاي فوتبال ايران - بازار تاريخي اراك - طرح هاي اقتصادي - انتخابات فلسطين اشغالي - مبينا فلاح - نوتروني - بازي نفت آبادان و آلومينيوم - هيئت مديره باشگاه پرسپوليس - انتخابات شورها - تنگ كوشك - تخت هاي بيمارستان - مارسل دسايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 09:132019-10-30اجتماعي

کشف دژ هفت هزارساله در ترکیه


باستان شناسان در ترکیه بخش هایی از یک دژ باستانی هفت هزارساله را در تپه «یوموک تپه» کشف کردند.

- باستان شناسان در ترکیه بخش هایی از یک دژ باستانی هفت هزارساله را در تپه یوموک تپه کشف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از انشنت اوریجینز، قدمت تپه یوموک تپه که بقایای این دژ باستانی در آن واقع شده است، به دوران نوسنگی یعنی حدود 9 هزار سال پیش بازمی گردد و باستان شناسان امیدوارند با کشف این دژ باستانی بتوانند اطلاعات بیشتری درباره تاریخچه مردمان دوران ماقبل تاریخ منطقه آناتولی به دست آورند.

کشف بخش هایی از دیوارهای یک دژ باستانی هفت هزارساله در این منطقه از این جهت برای باستان شناسان حائز اهمیت است که تحقیقات پیشین هیچ اطلاعاتی درباره وجود بنایی تا این حد قدیمی و پیشرفته در این منطقه ارائه نداده بود.

ایزابلا کانوا سرپرست این تیم باستان شناسی بیان کرد: ما فکرش را نمی کردیم مردم این دوره از چنین تکینک هایی برای ساخت چنین سازه خاصی استفاده کنند.

از دیگر عواملی که به اهمیت تپه یوموک تپه می افزاید این حقیقت است که این تپه برای هزاران سال به عنوان منطقه مسکونی مورد استفاده قرار می گرفته است.

با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنتشرشده توسط دیلی صباح ، این تپه به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی آناتولی شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دژ هفت هزارساله در ترکیه

کشف دژ هفت هزارساله در ترکیه